a man is as good as his words



I skrivande stund sitter jag på min favoritplats i hela huset, på golvet framför soffan, bredvid bordet.
Även om ingen musik pumpas i öronen för tillfället så känner jag lugnet inombords. Här, vid exakt denna punkt, har jag många minnen.

Ibland när jag inte har haft koncentration nog att skriva på ett tag ekar rösten inom mig. Våra samtal, vad jag borde ha sagt och vad jag vill säga. Det är så mycket jag hade gjort annorlunda nu. 

När jag tittar ut genom fönstret framför mig kan jag se lampan lysa i mörkert. Den får mig att förstå att det finns ljusa stunder i alla mörka tillfällen. Livet blir vad man gör det till. Men ibland tar man skada utan att man veta om det.

Jag har lärt mig att leva i nutid. Glömt det förgågna och siktar inte fram. Nu finns bara nu, inget mer.

With love /FPB!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0