politik skit

Nu blir jag arg asså ! Förut har jag aldrig brytt om politik då jag anser att de bara skapar bråk bland olika människor. Men nu i skolan tvingas jag att lära mig vad de olika partierna står för. Vet inte hur jag ska uttrycka mig men VAD FAN TÄNKER SD (SVERIGE DEMOKRATERNA) MED?! Hoppas verkligen att Sveriges befolkningen är snäppet smartare och INTE lägger sin röst på dem!!!!

Detta är också en andledning till att jag aldrig velat lära mig om politik förut. När jag väl har en åsikt om någonting så har jag en jäkligt stark åsikt och detta SD håller på med är inte okej.

Funderar på om jag ska skriva ut varför jag tycker så.. men ju mer jag går in på skitet, ju argare kommer jag bli. Är det inte redan rätt uppenbart varför jag tycker som jag gör? "Ut med invandrarna", förlåt men är dem dumma i huvudet? Dessa "invandrare" gör Sverige till Sverige. Tänk hur många vi räddar livet på istället? På alla dem som flyr ifrån krig och allt sånt. Är det rätt mot dem ?!?!

Om jag t.ex skulle träffa en utländsk man som skulle varit den rätta för mig är de då rätt att vi inte kan vara tillsammans p.g.a "sveriges regler"? Är de då rätt att skicka ut han från landet p.g.a att han är utländsk? Vad hände med gästvänligheten?

Dessutom så är svenska killar oftast fula, och svenskar i allmänheten är så otroligt falska. En del jag har stött på i alla fall. Jag tycker det är fint att vi har ett sånt mång-kulturerat land!

Ja just det. Om alla "blattar" ska ut ifrån sverige så borde väl alla svenskar som leker "blattar" också skickas ut? Det är väl inte mer än rätt ? :s

Nä usch, blää vilket hemska parti!

Kommentarer
Postat av: Liisaa

Åhh, men politik som är så roligt! :D Jag måste bara säga vad kul att du skrev ett inlägg om det här! Riktigt intressant och det är inte så många som skriver om det så cred till dig! :D Förutom det du redan har sagt så hade dessutom inte sverige fungerat ekonomiskt förr utan invandrare. Idag är vi inte lika beroende som vi var förrut i perioder. Men vi har mycket att vara tacksamma för när det gäller invandring. :) Och allt snack om att invandrare kostar pengar är också väldigt vinklat, de kostar inte vårat samhälle mer än någon annan människa i Sverige. Vissa som röstar på sverigedemokraterna brukat alltid köra med argumentet att invandrarna kostar oss pengar för att våra bidrag ska betala för dem. Men, då ska man inte glömma hur många av oss vanliga svenskar som går på bidrag och alla de som fuskat sig till det och inte ens har rätt till det egentligen. Det är dessa svenskar som kostar samhället pengar, absolut inte invandrarna. De startar ju ofta egna företag i sverige (pizzerier är ett vanligt exempel) ist för att leva på bidrag. Sen menar många att invandrare kostar pengar och resurser för att de inte kan språket och att vi måste lära dem det osv. Men egentligen är det så att de ofta lär sig språket av andra människor de känner i landet eller blivit tvungna att fly med. Så ner med sd, det är enligt min åsikt rent utsagt pinsamt att de ens får existera som parti.



/En blivande lärare i samhällskunskap

2010-09-13 @ 02:01:25
URL: http://createthestyle.blogg.se/
Postat av: Liisaa

Åhh, men politik som är så roligt! :D Jag måste bara säga vad kul att du skrev ett inlägg om det här! Riktigt intressant och det är inte så många som skriver om det så cred till dig! :D Förutom det du redan har sagt så hade dessutom inte sverige fungerat ekonomiskt förr utan invandrare. Idag är vi inte lika beroende som vi var förrut i perioder. Men vi har mycket att vara tacksamma för när det gäller invandring. :) Och allt snack om att invandrare kostar pengar är också väldigt vinklat, de kostar inte vårat samhälle mer än någon annan människa i Sverige. Vissa som röstar på sverigedemokraterna brukat alltid köra med argumentet att invandrarna kostar oss pengar för att våra bidrag ska betala för dem. Men, då ska man inte glömma hur många av oss vanliga svenskar som går på bidrag och alla de som fuskat sig till det och inte ens har rätt till det egentligen. Det är dessa svenskar som kostar samhället pengar, absolut inte invandrarna. De startar ju ofta egna företag i sverige (pizzerier är ett vanligt exempel) ist för att leva på bidrag. Sen menar många att invandrare kostar pengar och resurser för att de inte kan språket och att vi måste lära dem det osv. Men egentligen är det så att de ofta lär sig språket av andra människor de känner i landet eller blivit tvungna att fly med. Så ner med sd, det är enligt min åsikt rent utsagt pinsamt att de ens får existera som parti.



/En blivande lärare i samhällskunskap

2010-09-13 @ 02:01:46
URL: http://createthestyle.blogg.se/
Postat av: Liisaa

Åhh, men politik som är så roligt! :D Jag måste bara säga vad kul att du skrev ett inlägg om det här! Riktigt intressant och det är inte så många som skriver om det så cred till dig! :D Förutom det du redan har sagt så hade dessutom inte sverige fungerat ekonomiskt förr utan invandrare. Idag är vi inte lika beroende som vi var förrut i perioder. Men vi har mycket att vara tacksamma för när det gäller invandring. :) Och allt snack om att invandrare kostar pengar är också väldigt vinklat, de kostar inte vårat samhälle mer än någon annan människa i Sverige. Vissa som röstar på sverigedemokraterna brukat alltid köra med argumentet att invandrarna kostar oss pengar för att våra bidrag ska betala för dem. Men, då ska man inte glömma hur många av oss vanliga svenskar som går på bidrag och alla de som fuskat sig till det och inte ens har rätt till det egentligen. Det är dessa svenskar som kostar samhället pengar, absolut inte invandrarna. De startar ju ofta egna företag i sverige (pizzerier är ett vanligt exempel) ist för att leva på bidrag. Sen menar många att invandrare kostar pengar och resurser för att de inte kan språket och att vi måste lära dem det osv. Men egentligen är det så att de ofta lär sig språket av andra människor de känner i landet eller blivit tvungna att fly med. Så ner med sd, det är enligt min åsikt rent utsagt pinsamt att de ens får existera som parti.



/En blivande lärare i samhällskunskap

2010-09-13 @ 02:02:41
URL: http://createthestyle.blogg.se/
Postat av: Liisaa

Åhh, men politik som är så roligt! :D Jag måste bara säga vad kul att du skrev ett inlägg om det här! Riktigt intressant och det är inte så många som skriver om det så cred till dig! :D Förutom det du redan har sagt så hade dessutom inte sverige fungerat ekonomiskt förr utan invandrare. Idag är vi inte lika beroende som vi var förrut i perioder. Men vi har mycket att vara tacksamma för när det gäller invandring. :) Och allt snack om att invandrare kostar pengar är också väldigt vinklat, de kostar inte vårat samhälle mer än någon annan människa i Sverige. Vissa som röstar på sverigedemokraterna brukat alltid köra med argumentet att invandrarna kostar oss pengar för att våra bidrag ska betala för dem. Men, då ska man inte glömma hur många av oss vanliga svenskar som går på bidrag och alla de som fuskat sig till det och inte ens har rätt till det egentligen. Det är dessa svenskar som kostar samhället pengar, absolut inte invandrarna. De startar ju ofta egna företag i sverige (pizzerier är ett vanligt exempel) ist för att leva på bidrag. Sen menar många att invandrare kostar pengar och resurser för att de inte kan språket och att vi måste lära dem det osv. Men egentligen är det så att de ofta lär sig språket av andra människor de känner i landet eller blivit tvungna att fly med. Så ner med sd, det är enligt min åsikt rent utsagt pinsamt att de ens får existera som parti.



/En blivande lärare i samhällskunskap

2010-09-13 @ 02:02:58
URL: http://createthestyle.blogg.se/
Postat av: Liisaa

Åhh, men politik som är så roligt! :D Jag måste bara säga vad kul att du skrev ett inlägg om det här! Riktigt intressant och det är inte så många som skriver om det så cred till dig! :D Förutom det du redan har sagt så hade dessutom inte sverige fungerat ekonomiskt förr utan invandrare. Idag är vi inte lika beroende som vi var förrut i perioder. Men vi har mycket att vara tacksamma för när det gäller invandring. :) Och allt snack om att invandrare kostar pengar är också väldigt vinklat, de kostar inte vårat samhälle mer än någon annan människa i Sverige. Vissa som röstar på sverigedemokraterna brukat alltid köra med argumentet att invandrarna kostar oss pengar för att våra bidrag ska betala för dem. Men, då ska man inte glömma hur många av oss vanliga svenskar som går på bidrag och alla de som fuskat sig till det och inte ens har rätt till det egentligen. Det är dessa svenskar som kostar samhället pengar, absolut inte invandrarna. De startar ju ofta egna företag i sverige (pizzerier är ett vanligt exempel) ist för att leva på bidrag. Sen menar många att invandrare kostar pengar och resurser för att de inte kan språket och att vi måste lära dem det osv. Men egentligen är det så att de ofta lär sig språket av andra människor de känner i landet eller blivit tvungna att fly med. Så ner med sd, det är enligt min åsikt rent utsagt pinsamt att de ens får existera som parti.



/En blivande lärare i samhällskunskap

2010-09-13 @ 02:03:14
URL: http://createthestyle.blogg.se/
Postat av: Liisaa

Oj, haha förlåt. Min dator råkade hacka lite där. Det märks kanske, samma kommentar postad typ 100 gånger. Förlåt! :P

2010-09-13 @ 02:04:30
URL: http://createthestyle.blogg.se/
Postat av: Liisaa

Oj, haha förlåt. Min dator råkade hacka lite där. Det märks kanske, samma kommentar postad typ 100 gånger. Förlåt! :P

2010-09-13 @ 02:06:33
URL: http://createthestyle.blogg.se/
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hejsan :)



Tänkte höra runt i bloggvärlden och fråga vad folk tycker om min nya header.

Ha det bra, kram.

2010-09-13 @ 11:52:35
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Anonym

Ta gärna chansen att bli Fredagens blogg och få en länkning + bild för mina ca 3000 läsare! Bara anmäla sig!!! Lycka till =)

2010-09-13 @ 16:30:43
URL: http://elgreko.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas du haft en bra dag! :)



/Malin

2010-09-13 @ 16:57:15
URL: http://malinvardetigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0